Към днешна дата всички фирми с нови електрически автомобили са на загуба от тях. Излизането „на 0“ се случва на 5 или 6 година и зависи от превозното средство, а електромобилите стават икономически изгодни при минимум 8-10 годишен период от експлоатация. Това показва анализ на автопарк на една от най-големите куриерски фирми у нас.

Една от причините досега модерните превозни средства да не са навлезли сериозно в работата на бизнеса е двойно по-високата цена за придобиване в сравнение с колите с традиционни двигатели.

Късият пробег с едно зареждане и малкото все още зарядни станции допълнително отлага решението на бизнеса да премине на „зелени“ автомобили.

В съзнанието на масовия потребител пък преобладава неразбиране и недоверие по отношение на модерните превозни средства, според данни от проучване за нагласите към електромобилността и споделената мобилност в София.

43% се самоопределят като слабо информирани или незапознати с електромобилите. Частните собственици на такива автомобили са основно иноватори, "зелени", техничари, хора, които държат да следват модата.

55 на сто от анкетираните столичани, са с позитивно отношение към експеримент с краткосрочен наем на автомобил за делово и лично пътуване в града. Когато става дума за електромобил, делът на готовите за такъв експеримент нараства на 85%.

Най-голям потенциал е идеята за споделено пътуване до работното място, но тя е приложима само за служители с обичайното работно време от 9 до 5 часа.

Според проучването женската аудитория е особено предразположена да използват споделеното пътуване.

В България вече има подобни проекти на ИТ компании, които стимулират своите служители да се придвижват до работното си място с алтернативни превозни средства.