Посред лято хотелиери по морето пускат оферти за стаи с климатици, като впоследствие туристите установяват, че уредите не работят. Това обяви по bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Той уточни, че има десетки сигнали за подобни случай в хотели с 3 и над три звезди, което според Маргаритов е и нарушение на Наредбата за категоризацията. Шефът на КЗП съобщи още за постъпилите във виртуалните ни приемни по морето над 70 сигнала за предоставянето на услуги с по-ниско от договореното качество и

опити за прилагане на различен тип нелоялни практики

Най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаното и това, което клиентът получава на място. Има случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа.

„Дори се стигало и до принуда потребителят да ползва услуга задължително, което също е нарушение. След нашата намеса и след като бяха съставени съответните протоколи, към настоящия момент на проверените от нас места, тези нарушения са преустановени“, обясни Маргаритов.

От началото на сезона КЗП е извършила над 1700 проверки. До момента са съставени около 110 акта, но по част от тези проверки работата все още не е приключила.

От началото на сезона

комисията е затворила 12 заведения по морето

Това обаче е временна мярка и ако те предприемат необходимите действия и приведат дейността си в съответствие, ще могат да работят.

„Като цяло сигналите в сферата на туризма при нас са около 5-6% от всички над 20 000, които постъпват годишно. Не е много, но това не означава, че секторът е без проблем. Всеки проблем, който се среща в туристическия бранш, е достатъчно сериозен, защото дори да са малко на брой, когато на един човек му се провали почивката, за него това е драмата на лятото”, коментира Маргаритов.

„Има случаи на несъстояли се почивки, като те са предимно

свързани или мними туроператори

които предлагат основно по интернет различни оферти, изискват авансово плащане, а след това изчезват”, предупреди Маргаритов. Той посъветва хората да не се предоверяват на атрактивни агресивно предлагани оферти, включително само по имейл или телефон, а да се уверят, че насреща има някой, който е в състояние да направи това, което те очакват от него.

Инспектори на КЗП са се натъкнали на заведения, където се предлага разреден алкохол, което удря потребителите по джоба, съобщи още председателят на комисията.

В заключение Маргаритов изрази мнение, че българският туристически продукт до голяма степен може да бъде съпоставен със световно утвърдените дестинации.