С 10,5% по-малък среден месечен приход от клиент е имал "М-Тел" през второто тримесечие на годината в сравнение със същия период на 2009-а, показват финансовите резултати на оператора.

Сметката на абонат сега била 8,5 евро, а година по-рано - 9,5 евро. Намалението се дължало на падналите цени на разговорите, твърдят от компанията.

Клиентите на "М-Тел" се увеличили с 0,7% на годишна база до 5,2 млн. Така пазарният дял на оператора стигнал 50,2%. Проникването на мобилни услуги в България през второто тримесечие на тази година пък стигнало до 138,4%.

Силен ръст имало при мобилния широколентов достъп до интернет - 74,5% увеличение на потребителите до близо 73 000.

Оперативната печалба на "М-Тел" намаляла от 42,8 млн. евро през втората четвърт на 2009-а до 33,6 млн. за същия период на тази година.