Документът казва, че за всеки литър гориво, който продадем – който отива в транспорта или отопление на сградите, ще трябва да се заплащат квоти – въглеродни емисии. Те ще се търгуват на европейско ниво.
Въглеродни квоти от 2027 г.: Очаква се горивата да поскъпнат
Цената им ще бъде вероятно най-високата – около 50 евро за 1 тон. С 1 тон дизелово гориво се отделят 3 тона въглероден двуокис. Това означава, че върху 1 тон дизелово гориво ще има 150 евро допълнителна такса, което прави около 40 и няколко стотинки на литър – такова ще бъде повишението от 1 януари 2027. Това каза Светослав Бенчев от Българска петролна и газова асоциация по NOVA NEWS.
Той посочи, че квотата е направена лошо, тъй като квотите са много малко, а и самата схема обхваща и транспорт, и сгради – несъвсемстими сектори. По негови думи ще се стигне до неприятна ситуация за потребителите.

Бенчев подчрета, че това няма общо с приемането на еврото, а с политиката на Европейския съюз.
"Идеята на директивата е да направи фосилните горива все по-скъпи, за да се търсят други алтернативи, а такива няма", обясни още той.
Дават ваучери за бензин, газ и дърва на бедни българи
Бенчев каза, че 17 държави в ЕС са против влизането на тази директива. И допълни, че трябва да се направи коалиция между отделните държави, за да се даде отпор на това предложение, като България също трябва да се включи.
За цените на горивата след влизане на еврото Бенчев заяви, че цената ще се изчислява така, както е по Закон.
Повече гледайте във видеото.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase