Преди няколко месеца Европейската комисия излезе със специални тълкувателни насоки във връзка с развиващата се пандемия и в тези насоки е ясно, че остава валидна голяма част от правата на пътниците, които пътуват със самолет.

Според тези насоки при отмяна на полет от страна на авиокомпанията тази компания трябва да предложи на пътниците избор между три опции - възстановяване на стойността на билета, премаршрутиране при първа възможност или премаршрутиране при по-късна дата, която е удобна за пътника". Това поясни в предаването "Преди всички" Соня Спасова от Европейския потребителски център.
 
От насоките става ясно, че настоящите обстоятелства, в които се намираме, са своеобразен вид извънредни обстоятелства и поради това предявяването на някои права като исковете за тези компенсации или обезщетения може и да не бъде зачетено, допълни Спасова.
 
"Важно е например, ако полетът ни е бил за месец октомври и сме получили ваучери или точки, или някакъв друг вид отлагане с валидност 12 месеца, ще трябва да направим новата резервация за билет не по-късно от октомври следващата година - 2021, същевременно самият полет може да бъде например за ноември 2021 и важно е да се провери разписанието на авиокомпанията", подчерта Соня Спасова.
 

istock
istock

Важно е да се следят мерките, които се предприемат от съответните държави и да се замислим дали да не направим резервация с възможност за безплатно анулиране в определен период - това понякога е малко по-скъпо, но същевременно може да ни позволи да анулираме тази резервация, ако това се наложи.

Какво забравят пътниците най-често в самолета

"Другото, което е важно - да документираме всичко - да пазим имейлите, да пазим самата резервация, за да може евентуално, ако възникне проблем да докажем това, което искаме", изтъкна Спасова. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg