Онлайн продажбите са спасили от масови фалити автотърговците в Дупница и областта по време на пандемията от коронавируса.

През последните няколко месеца бизнесът с автомобили втора ръка е претърпял леко раздвижване.

Пазарът за коли втора употреба разчита основно на гърци и македонци, които според търговци отново се завръщат по автокъщите.

Лепят глоби на коли, паркирани в градинките

"По време на пандемията почти не сме работили и то нямаше клиенти и никой не можеше да идва. Повечето сме работили онлайн имаме такива редовни клиенти и само изпращаме колите и те ги плащат по банка", заяви пред БНТ автотърговецът Александър Йорданов. 

Основните проблеми, с които се сблъскват автотърговците са въведените пропускателни режими по границите, а също и често променящите се изисквани по отношение на европейския стандарт за изгорели газове на автомобилите.

istock
istock

"Гърците за последните години си смениха 3 пъти търсенето. Сега последното, което искат от нас е един Евро стандарт с буквичката Б на края, това са автомобили от 2014 г. почти нагоре, които коли за момента и в чужбина са доста скъпи, защото са доста нови и хората си ги карат, не ги продават", твърди Георги Грозданов, търговец на коли. 

Продажбите на нови коли у нас се свиха с 35%

Заради новите изисквания за вредните емисии, търговците са принудени и да намаляват цената на определени автомобили.

Клиентите от различни страни имат и различни предпочитания за автомобил. Гърците предпочитат да купуват малки бензинови коли, с година на производство след 2011 г. и малък работен обем на двигателя, докато македонците избират дизеловите автомобили. Българските, украинските и молдовските купувачи, се спират и на по-стари автомобили.

Дупница е един от най-големите пазари за коли втора ръка в страната, регистрираните автотърговци в областта са над 120.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg