Проверка установява, че все по-често шофьорите попадат на некачествени, многократно употребявани и дори неизползваеми части при ремонтите на старите коли. Регистрираните автосервизи у нас са над 6000, съобщава NOVA.

Според бранша обаче – 70-80 % от сервизите в страната работят „на тъмно”, а предлаганите части са със съмнителен произход.

Може ли да се стигне до ремонт след ремонта? И части-менте да доведат до опасни ситуации на пътя?

Бум на авторемонти заради некачествени горива


Преди месец Благо Илиев поръчва дневни светлини за автомобила си от платформа за безплатни обяви в интернет. Според описанието: моделът е оборудван с мощни светодиоди от по един ват и алуминиев корпус. И осигуряват по-голяма видимост на пътя.

„Исках да купя дневни светлини с цел да ги монтирам на автомобила си и да не карам през светлата част на деня с включени фарове”, казва Благовест Илиев.

Минимум 6 месеца гаранция при ремонт на колата

Получените фарове обаче по нищо не отговаряли на описаните в обявата характеристики. Мощността на диодите била с пъти по-малка, а корпусът – пластмасов. С което не покривали изискванията на ЕС за светлини на пътя.

Вдигнаха цените на колите втора ръка

„Фарът, според обявата трябва да е 4 вата, а корпусът му всъщност е пластмасов – няма как да се охлади, ако наистина е 4 вата – ще се стопят вътре. Това е в разрез с евродирективата”, казва Благо.

Въпреки това върху опаковките била изписана задължителната за ЕС маркировка за светлини на колите – Е4. С което, според Благо Илиев, търговецът заблуждава потребителите.

istock
istock

Според професионалния техник Георги Илиев качеството на светлините е съмнително.

Проверяват новите коли дали замърсяват

„Надеждността на този продукт е на много ниско ниво и тук трябва да се пита кой е дал съгласие този продукт да има CE маркировка и да бъде продаван в ЕС. Може да се очаква с по-голяма яркост да свети фарът, т.е. да заслепява, съответно обратното - да не върши работа и да не осветява достатъчно добре”, казва собственикът на автосервиз Георги Илиев.

При замерване закупените диоди показват мощност от 0.125 вата – с пъти под обявената в описанието.

istock
istock

Фалшификатите при авточастите имат не само кратък живот. Но и могат да застрашат безопасността ни на пътя, категоричен е автомобилният състезател Румен Дунев.

„При тези диодни крушки този процес на пречупване на светлината не се случва и те изглежда, че светят силно, снопът лъчи не попада на пътното платно, а попада в очите на насрещно движещите се шофьори, което ги заслепява и прави използването на тези крушки опасно”, казва Румен Дунев от „Съюз на автосервизите”

Така мними търговци, необезпокоявано, предлагат части с неясен произход и качество във Facebook групи или платформи за безплатни обяви.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg