Паралелно с въвеждането на ТОЛ такса за второкласната пътна мрежа, се предвижда и поевтиняване на годишната винетка за леки автомобили с около 10 лева от догодина. Това заяви в "Денят започва" регионалният министър Гроздан Караджов.

Той беше категоричен, че има политическа воля за въвеждане на такси за тежкотоварните превозвачи използване на второкласната пътна мрежа и протестите не биха повлияли това решение. Предложението на МРРБ е ТИР да плащат между 2 ст. и 7 ст. такса на километър.

"Естествено е, че ако досега си плащал 0 стотинки, всяка цена, която ти предложат, ще е висока. Със същите аргументи е отклонено въвеждането на ТОЛ такси за второкласната мрежа през 2020 – уплашили са се от протестите. Аз съм "за" превозвачите да изразят гражданския си глас, но има политическа воля да подредим нещата така, както трябва да са." - каза Караджов.

10% намаление на цената на винетката от януари

В момента приходите от пътни такси, които събира държавата, се попълван на две трети от леките автомобили и на една трета от тежкотоварния транспорт. Идеята на ТОЛ системата, обаче, е съотношението да е обратно, тъй като тежкотоварните автомобили цапат и амортизиран повече пътната мрежа. Затова

istock
istock

Освен това често шофьорите на тежкотоварните автомобили избират второкласната пътна мрежа, за да избегнат таксите, което допълнително води до износването ѝ. Според министър Караджов заплащането на тол такса за този тип пътища няма да оскъпи сериозно превоза на товари.
 
"За фалити не може да се говори. Представете си - един ТИР превозва на 300 км. литър олио или килограм брашно, ще се оскъпи не повече от стотинка. Така че не смятам, че може да говорим сериозно за инфлация. Може да го подхвърлим на масата като теза, но не се подкрепя икономически." - каза Караджов.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg