Затварянето на бизнеси при първо установено нарушение от Националната агенция по приходите трябва да бъде прекратено. За това настояват от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).

Те са поискали среща с министъра на финансите и директора на агенцията по приходите за да обсъдят проблемите, които създава сега действащото законодателство.

Почват проверки на храната в хотели и ресторанти по морето

Текстовете в Наредба Н-18 на НАП предвиждат при установяването на първо нарушение в хотел, ресторант, магазин или друг търговски обект, той да бъде запечатан за срок от 1 месец. Успоредно с това, от агенцията по приходите имат право да наложат и глоба. 

"По този начин за едно и също нарушение, търговците получават две различни санкции", каза за "Радио Варна" Станислав Стоянов, заместник-председател на БХРА.

Според него, не трябва да се налага наказание на собственик или управител на търговски обект, когато грешката е допусната от служител.

"Нека служителите, които са сгрешили да си понесат отговорността", призова Стоянов.

istock
istock

Станислав Стоянов изтъкна и необходимостта от ясен регламент за бакшишите, тъй като често заради тях се получават несъответствия.

"Трябва да се допуска толеранс до 10% разлика в касата или да се вземат мерки за легализирането на бакшиша", каза още заместник-председателя на БХРА.

Кои са най-добрите страни за хапване и пийване

От асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите предлагат да има градивност при налагането на санкции.

"Нека когато нарушението е за първи път, да не се вземат крайни мерки като запечатване на обекта, а да се помисли за компромисен вариант. При повторно нарушение, тогава вече обектите трябва да има по-сериозни санкции", коментира Станислав Стоянов.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg