Eлектронните административни услуги да са по-евтини от предоставянето на същата услуга на гише. Това предлага промяна в Закона за електронното управление, публикувана за обществено обсъждане.

Промените са част от опитите на Министерството на електронното управление за дигитализиране на публичния сектор. 

Промените окончателно уреждат стикерите за годишен технически преглед и застраховка „Гражданска отговорност” да са в електронен вариант. Ще отпаднат и всички хартиени варианти на удостоверения и документи, които изискват представянето на данни, налични вече в регистрите на администрацията.

Отпада носенето на удостоверения на хартия

Заради това, че общините биха загубили приходи от такси, е предложено те да получават финансова компенсация от държавата.

Предложенията уреждат и възможността да получаваме глобите си по електронен път. Но само ако сме указали, че искаме да използваме системата за сигурно електронно връчване, т.нар. държавен имейл.

istock
istock

Ако влезе в сила, законът ще направи излишно и изискването за квалифициран електронен подпис. Удостоверяването в системата ще става с т.нар е-идентификатор за мобилен телефон, който в момента се разработва.

Вече има и първи коментари към проекта. От Асоциация на длъжностните лица по защита на данните настояват при предоставяне на електронни административни услуги да има и възможност за плащане по електронен път чрез виртуален ПОС без такса за получателя. Или по пощата.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg