Георги Батаклиев е собственик на автомобила, който буквално "кацна" върху скалите след наводненията по Южното Черноморие. Преди бедствието колата му е била на 200-300 метра от морето, откъм южната страна на реката.

"Когато отмина стихията и водата спадна, вече можех да стигна до бунгалата, където нощувахме. Отидох да видя дали е останал някакъв багаж, защото всички бяхме без никакъв багаж, мокри. Когато отидох до караваната, за да видя за багажа, погледнах, защото колата се виждаше от караваната, установих че я няма. Все пак някакъв багаж ни беше останал и на втория курс, който направих, един местен човек ми каза, че има кола на скалите", разказа в "Денят започва" Георги Батаклиев.

Потърпевшият все още не може да намери начин да извади автомобила си, защото е необходима тежка техника. Дори е разговарял колата му да бъде изтеглена с кораб, но цената е непосилна за него. Той се е свързал със застрахователите още на първия работен ден след наводнението, заявил е претенция и следващата стъпка е изваждането на колата и придвижването ѝ до сервиз или ликвидационен център, където да бъдат описани щетите.

Как да изчислим гражданската отговорност

Застрахователят не може да откаже да отиде на място за опис на щети след бедствие - това пък обясни Ивана Димова, член на УС на Асоциация на българските застрахователи.

istock
istock

"Не може да бъде отказана помощ в никакъв случай, защото това е природно бедствие, катастрофично събитие, при което застрахователите са затова да помагат на хората в такива ситуации. Тук не става дума само за самите автомобили, но и за самите домове, които имат също застраховки. Защото държавата може да помогне с някаква частична сума, когато се случи самото бедствие, но не може да съгради нов дом и да възстанови цялото движимо и недвижимо имущество на всички граждани в засегнатия район.", посочи експертът.
 
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg