Няма нарушения при ценообразуването на ноемврийските сметки за парно в столицата, съобщиха от "Топлофикация София".

От дружеството се позоваха на резултати от проверка на Комисията за енергийно и водно регулиране.

А от регулатора посочиха, че съгласно предоставените им данни и документи, "Топлофикация" е изпълнила законовите изисквания при формирането на ноемврийските отчети.

Може ли столичани да останат без парно

Докладът за проверката обаче не е официално разгледан на заседание на комисията, което се очаква да стане до 15 януари.

В рамките на проверката от дружеството беше изискана информация по 11 точки, обхващащи всички данни за потреблението на топлинната енергия от клиентите през месец ноември.

istock
istock

В няколко последователни точки е посочено, че издадените фактури от „Топлофикация София“ отговарят по обем и съдържание на Общите условия и са изготвени при коректно прилагане на определените от КЕВР цени за съответния период.

С изготвянето на ноемврийските сметки и анализиране на изходните данни стана видна завишената консумация на потребителите на топлинна енергия за посочения период.

Защо сметките за парно са високи​​​​​​​

Своевременно беше стартирана разяснителна кампания на данните за потребление, консумация и формиране на фактурите на потребителите.

В рамките на кампанията беше предоставена и сравнителна информация за настоящия и предходните отоплителни сезони.

40% от доходите на всеки пети у нас отиват за ток, вода и парно

Подробна разяснителна информация за размера на произведената и подадена топлинна енергия ще бъде предоставяна ежемесечно на клиентите през отоплителния период на 2020 - 2021 г. Данните ще дадат възможност на клиентите да сравнят потреблението си в настоящия и предходния отоплителен сезон и да планират разходите си спрямо изменението на потреблението на топлинна енергия.

Всеки потребител може да намери подробна информация за общата подадена топлоенергия до абонатната станция, отчетената средномесечна температура и денградусите и на 2-ра страница в съобщението към месечната фактура. В данните и поясненията за изготвянето на фактурата са посочени и съответните показатели за предходния отоплителен сезон.

За допълнителна информация и въпроси, клиентите могат да се свържат с кол центъра на компанията на телефон 0700 11 111, да изпратят запитване във Фейсбук страницата  www.facebook.com/www.toplo.bg  или на имейл: inf_r@toplo.bg и info_r@toplo.bg.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg