Една част от фирмите за дялово разпределение не успяха в законово определения срок да отчетат уредите. Нашите клиенти, потребителите се притесняваха от влизането на външни хора в техните домове. В резултат на всички тези причини се стигна до необходимост от корекция на близо 24 % от изравнителните сметки.

Това каза в интервю за БНР говорителят на „Топлофикация София“ Елизабет Павлова. От една страна и отделни имоти в сградите не успяха да осигурят достъп в законово определения срок, от друга страна някои от фирмите за дялово разпределение не успяха да изготвят изравнителните сметки в законово определения срок и затова ги предадоха доста късно на потребителите“, обясни говорителят на „Топлофикация София“.

Дружеството очаква в следващите няколко дни окончателните изравнителни сметки да бъдат предоставени на дружествата, за да влязат в информационните ни масиви и да бъдат предоставени на клиентите, заедно със септемврийските месечни сметки.

Тя уточни, че под 1% от клиентите на дружеството са подали жалба за изравнителните сметки.

„Топлофикация София“ обслужва малко над 400 000 битови потребители, така че мога да кажа спокойно, че под 1% от нашите клиенти са отправили сигнал или жалба към дружеството. Общо за периода до средата на септември жалбите са около 1 953.

istock
istock

За периода на обжалването са малко над 300. Тук следва да добавим, че доста голяма част от тези жалби за периода на удължаването са с по-късния отчет и с преизчислението на изравнителните сметки“, допълни Павлова.

Проверяват извънредно "Топлофикация София" и 6 фирми за дялово разпределение

Тя отбеляза още, че до този момент дружеството е възстановило на потребителите си над 24 млн. лв. чрез прихващане от сметки, но остава да бъдат възстановени още 12,8 млн. лв., което ще се случи със сметките за август и септември.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg