Омбудсманът поиска проверка на топломерите и водомерите в абонатните станции на „Топлофикация София“ ЕАД. 2/3 от уредите са непроверени навреме и може да отчитат грешно. Става дума за стотици абонатни станции. Това каза за "Твоят ден" инж. Кремен Георгиев от Асоциация на топлофикациите.

По думите му целта на проверката е да се установи годността на уредите. "Задължение за проверката е на топлофикационното дружество. Топломерът е везната, с която Топлофикациите продават своя продукт - той трябва да мери точно.

Ако има отклонения, някой е ощетен. тези уреди трябва да се проверяват веднъж на 2 години в станциите и на всеки 5 години в апартаментите. Нормално е да има регулярни проверки от различни органи и институции - КЕВР, МЕ", заяви той.

Законно ли е да плащаме от джоба си за подмяна на топломерите

Според него топлофикациите извън София не си позволяват да не проверяват топломерите навреме, защото клиентите могат да откажат да плащат. "Само специализирана форма може да провери топломерите.

40% от доходите на всеки пети у нас отиват за ток, вода и парно

Всеки един абонат може да провери дали топломер в неговата абонатна станция има документи за преминала метеорологична проверка", обясни експертът.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg