Специални холограмни стикери ще бъдат поставяни на бележките за платен данък за автомобилите, както и върху данъчните оценки, за да се прекратят измамите с фалшиви удостоверения.

Това съобщи вчера зам.-кметът по финанси на София Дончо Барбалов, който представи изпълнението на бюджета на общината за първото тримесечие на годината.На всеки стикер ще пише „Столична община” и ще има уникален номер.

По думите на Барбалов причината за въвеждането на стикерите е, че през миналата година е имало

30 случая на фалшиви документи за платен местен данък

за превозни средства.

От началото на тази година има 5 случая, при които при нотариус са представени неистински документи за платен данък за автомобили, отбеляза Барбалов. Тези бележки се ползват при изповядване на сделки на моторни превозни средства, както и при техническите прегледи на автомобили.

Общината е поръчала 800 000 холограмни лепенки, а цената на един брой е 1 ст.

„Стикерите ще се издават от 1 юни, когато ще трябва да започне да работи и електронната система за техническите прегледи на автомобили”, съобщи заместник-кметът.

При опит за отлепяне на стикера той ще се разпада.

Община ще „спира” онлайн годишните технически прегледи на автомобили, за които не е платен данък.

Това ще стане възможно, когато системата за отчитане на местните данъци на общината ще се свърже със софтуера на агенция „Автомобилна администрация” на транспортното министерство, обясни Барбалов.

Той обясни, че при въвеждането на данните за колата, пристигнала за технически преглед, в сервиза ще излиза съобщение дали са платени или не  дължимите такси. Ако не са направени вноски, няма как да се извърши технически преглед.

Барбалов отчете още, че собствените приходи на общината за първото тримесечие на годината са 101,3 млн. лв., което е с 5 млн. лв. повече от миналата. Това се дължи основно на данъците. От налога за недвижими имоти са събрани близо 20 млн. лв., което с 1.3 млн. лв. повече от първото тримесечие на  миналата година. Повече пари са събрани и от данъка върху превозните средства.

„Увеличение има при издаването на строителни разрешителни”, каза Барбалов. Той коментира, че ако тази тенденция се запази през следващите месеци, това ще означава, че строителният сектор се съживява.

Доходите от собственост също са по-големи със 106 хил. лв. в сравнение с първото тримесечие на 2012 г. От общински такси приходите са близо 44 млн. лв. „Най-значителен е приходът от такса смет”, каза Барбалов. Той посочи, че увеличение има и при приходите от реклама.

„Хората приемат добре нововъведенията и използват различните възможности за плащане на данъци”, похвали се Барбалов. От началото на годината

5197 човека са платили налозите си през пос терминали.

Те са внесли в общинската хазна общо 1,59 млн. лв. Най-много такива плащания има в районите „Средец”, „Красно село” и „Младост”.

Сайта на общината като начин на плащане са избрали 2459 човека. Те са внесли 481 000 лв.