Икономическият и социален съвет представи нова дигитална услуга на официалния си сайт – чатбот, който цели да улесни достъпа на граждани и бизнес до информация, свързана с присъединяването на България към еврозоната.

Интерактивният помощник е достъпен в секция „Еврозона“ на адрес esc.bg/evrozona и предлага бързи отговори на въпроси за лични финанси, инфлация, валутен обмен, кредити, депозити, бизнес операции и институционален контрол. Чрез него хората ще могат лесно да се ориентират в промени, които имат пряко отражение върху ежедневието и икономическата среда.

Закръглят вече цените нагоре

Услугата е част от по-широка комуникационна кампания за въвеждането на еврото у нас. Според наблюдатели, включването на чатбот в тази стратегия е ясен сигнал за стремежа на институциите да използват достъпни и модерни канали, с които да приближат темата до широката публика. Акцентът върху практически въпроси – от доходите и цените до бизнес процесите – показва, че целта не е просто популяризиране, а даване на конкретни решения и ориентация.

istock
istock

Паралелно със старта на чатбота, ИСС пусна и подкаст поредица „Въпросите с отговор“. В нея представители на бизнеса, синдикатите и гражданските организации поставят актуални въпроси пред експерти и институции, за да се обясни по-достъпно какво означава преминаването към единната валута. Епизодите вече са три.

Как ще плащаме и получаваме ресто: Новите правила с евро и лева

Инициативата на Съвета се разглежда като част от засилващата се подготовка за приемане на еврото. Комбинацията от дигитални услуги и експертни дискусии подсказва, че институциите се опитват да изградят доверие и да намалят обществената несигурност около темата.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase