Близо 100 клиенти са се оплакали от авиокомпании от началото на годината досега. Най-често жалбите са свързани със забавен, загубен или повреден багаж, съобщиха от Европейския потребителски център (ЕПЦ) към Комисията за защита на потребителите в България. 

Оплакванията са преимуществено от българи, пътували с чужди авиокомпании, съобщи Игнат Арсенов, директор на центъра.

Арсенов обясни, че в Европейския потребителски център се приемат само оплаквания, свързани с трансгранични пътувания. Жалбите непрекъснато се увеличават, защото се повишава броят и информираността на пътуващите, коментира още той.

Като цяло една трета от жалбите са свързани с транспорта, каза още Арсенов. Според него 66 на сто от гражданите на ЕС не са информирани какво трябва да направят, ако имат проблеми с отменени полети или изчезнал багаж. У нас процентът е дори по-висок, допълни Арсенов.

През този сезон оплакванията на летовниците по Черноморието са с около 10 на по-малко в сравнение с миналата година, допълни Константин Арабаджиев, член на КЗП. 

При извършените от началото на сезона проверки е установено, че най-честите нарушения са непоставяне на видно място на удостоверението за категоризация, отказ за вписване на рекламации, липса на менюта в заведения за хранене или пък информацията в тях е написана само на английски език.

Арабаджиев допълни, че все още често се срещат и случаите на подвеждаща реклама, при които има разминавания между обявените в сайтовете услуги и това, което намира потребителят на място.