Комисията за защита на конкуренцията глоби 542 662.50 лв. „Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД за заблуждаваща реклама.

Комисията е проучила кампания на веригата, провеждана от юни на 2010 г. до края на април 2014 г., в която тя е рекламирала цената и качеството на продукти от своята марка K-Classic. Посланията са били: 

"K-Classic Ви дава гаранция за най-ниска цена! Без компромиси. При сравними продукти никоя друга търговска верига в нашия град не предлага по-ниска цена. Ден след ден, година след година" и "гарантирано качество на най-ниска цена".

Така клиентите оставали с впечатлението, че цените на продуктите в "Кауфланд" са по-ниски, отколкото в други магазини, докато всъщност потребителят е получавал цена, равна на най-ниската, обявена от конкурентите на веригата. 

Антимонополният регулатор отчита като смекчаващо обстоятелство факта, че след образуването на производството "Кауфланд" е преустановила заблуждаващата реклама и е заменила посланието "най-ниски цени" на "трайно ниски цени".