Министърът на развитие и благоустройството Росен Плевнелиев каза пред Дарик, че промени в административното деление на страната не стоят на дневен ред. България има 264 общини, 28 област и 6 региона за планиране, които отговарят на европейските критерии и ще останат, категоричен е министърът.

В предаването на „Седмицата" Плевнелиев обясни, че България има 28 добре работещи области, които имат областни управители, трябва да получат просто повече компетенции. „Искам да налея повече съдържание и държавни услуги в шестте региона на България, за да имаме повече демокрация и по-близко вземане на решения до обикновените хора", коментира той. Министър Дончев пък по думите на Плевнелиев иска да направи шест регионални оперативни програми или междинни звена в регионите, за да могат те да изградят копетентности и да имат възможност да финансират собствените си приоритети чрез еврофондовете. Ще прехвърлим държавни услуги и ангажименти от София към регионите. Създаваме работни места в регионите, но не за сметка на пари от бюджета, коментира Плевнелиев.

На 95 процента са отстранени проблемите на селищата около магистрала „Люлин", остават 5 процента, които в следващите дни ще бъдат изчистени. „Има да се плащат обезщетения на хора, но те трябва да си съберат документите и да ги представят в съответната компетентна служба в пътната агенция, за да може турската фирма да им изплати и има малко техническо изпълнение по този или онзи пътен участък", каза министърът.

Резултати от пробите, взети от влаганите при строителството на магистрала „Тракия" материали, ще има към 15 юни. „Аз съм в комфортна ситуация: ако има проблем строителите да го отстранят и да си носят отговорността, договорът е много силен в полза на държавата; ако няма проблем, искам да видя как господин Станишев и господин Михалевски ще се извинят пред целия български народ", обясни Плевнелиев. Пробите бяха взети след като от БСП поискаха оставката на министъра и твърдяха, че лот 2 от аутобана се строи на основата на пепел от мини, което бе категорично оборено от пътната агенция и регионалното министерство.

България ще се съобрази и ще реагира адекватно по отношение на директивата за пътна безопасност за мантинелите и маркировката на магистрала „Тракия", обясни Плевнелиев по повод твърдения в пресата, че магистралата след като бъде завършена, няма да отговоря на евроизискванията. „Не казвам, че магистралата ще се оскъпи, нито че ще има анекси със строителните компании", каза Плевнелиев. По думите му вероятно ще има нова, независима обществена поръчка за мантинели и маркировка, която да адресира тази тема. Започват „одитите" и на други пътища у нас по отношение на пътната безопасност.