Липсата на консенсус между акционерите в „Магистрала Тракия” АД по основни въпроси за проекта предопределиха невъзможността да бъде структуриран жизнеспособен финансов пакет и да се пристъпи към финансово приключване на проекта. Това заявяват от трите португалски фирми - част от българо-португалския консорциум, който трябваше да доизгради и концесионира трасето София-Бургас.

Изявлението е платена публикация в днешната преса. Досега нито един представител на MSF, Lena или Somague не е коментирал пред медиите причините да не бъде намерено финансиране. Срокът, който беше даден за това от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, беше 120 дни и изтече в средата на май. След това правителството взе решение да доизгради оставащите около 117 км по трасето с пари от бюджета след обявяването на търгове за строител.

Участници в разговорите с португалските фирми коментираха пред Дарик, че неразбирателството между българската и португалската страна в консорциума е била заради настояването на трите чуждестранни компании, които държаха 51% в консорциума, да управляват целия проект, включително и финансите му.

Според други пък проблем между българските и португалските фирми в консорциума не е имало, а неразбирателството е между Lena, MSF и Somague.

След обявяването на търговете се очаква българските пътностроителни компании, част от които са публични, да се включат в проекта като изпълнители или подизпълнители.