Над 11 000 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите през 2010 годна. Те са свързани с потребителската защита, със закона за защита на потребителите, закона за туризма, закона за потребителския кредит и други закони, по които комисията има компетенции, обясни главният секретар на ведомството Иван Бъчваров. Той каза, че част от жалбите са по отношение на дейността на мобилните оператори, а други са за рекламации на стоки.

Между 10 и 15 процента от постъпилите жалби са за нарушения в сферата на туризма. Най-често проблеми възникват от липсата на предварителна информация от страна на туроператорите. Оплаквания в сферата на туризма възникват при разминаване на очакванията от страна на потребители и обещаното качество на услугата, предоставена от туристическата агенция. Ако фирмата не вземе мерки, най-често хората се обръщат към Комисията за защита на потребителите.

Бъчваров каза по отношение на жалбите като цяло, че не винаги потребителите са прави. В над 70 на сто от случаите на основателна жалба обаче фирмите доброволно обезщетяват потърпевшите. Нарушенията в сферата на услугите са по-трудно доказуеми, ето защо в средата на годината излиза наръчник по медиация, който ще ускори разрешаването на спорове по жалби в туризма.