До края на мандата ми в София ще има 10 електролинии, а до края на 2021 г. ще се движат около 20% електробуси от всички, автобуси по линиите.

Това обяви столичният градоначалник Йорданка Фандъкова по време на представянето на новата електробеусна линия 123, която вече ще се обслужва само от екологични возила, предаде БГНЕС.

„От 17 януари се пускат допълнителни два нови електически автобуса по линия 123. Досега тя се обслужваше от частен оператор, чийто договор изтече. В момента по нея се движи само един електробус. Маршрутът на линията се удължава и с още 6 нови спирки и ще свързва район „Слатина“ с „Цариградско шосе“, „Студентски град и „Симеоновския лифт“, уточни кметът.

Зеленият билет в София трябва да е безплатен

Тя припомни, че първите две линии, обслужвани от електробуси са били пуснати в края на 2018 г. и подчерта какви са ползите от този екологичен транспорт.

„Привърженик съм на този вид транспорт по няколко причини. На първо място - нулеви емисии. Разходите за закупуване са доста по-високи от тези за взимане на газови автобуси, но експлоатационните разходи и тези за гориво са в пъти по-ниски“, заяви Фандъкова и добави, че освен това няма разходи за гориво и смазочни материали.

БTA
БTA

Според нея няма как да се говори за мерки за по-чист въздух, ако не се работи за добър градски транспорт, който да мотивира хората да слизат от колите си.

„Синхронизиране на разписанията на автобусите, намаляване на интервалите и пускането на довеждащия транспорт са двете ни задачи“, посочи градоначалникът.

До момента в София има изградени 6 зарядни станции като електрическите автобуси се зареждат на всяка последна спирка от маршрута си по 7 мин., за да презареди батерията.

И автобусите трябва да плащат тол такси

На представянето присъства и новият зам.-кмет по транспорт Кристиян Кръстев, който уточни, че София е проектирана за много по-малко жители и инфраструктурата е строена за три пъти по-малко трафик затова е необходимо да се дисциплинираме като водачи, пешеходци и колоездачи. Той каза, че основната му задача ще бъде именно подобряване на градския транспорт и трафика в столицата.

За целта ще бъдат оптимизирани част от линиите, за да не се получава припокриване на маршрути, както и ще се намали интервалът на движение като даде за пример, че досега линия 123 се е движела на 50 мин., а от 17 януари автобус ще идва на всеки 25 мин.

Кръстев добави, че планира да направи виртуална приемна за гражданите, както и всяка идея на ресорната дирекция да се обсъжда с гражданите посредством референдум.

Той заяви, че ще работят по разкриването на нови паркинги чрез търсене на публично-частно партньорство, както и чрез разширяване на зелените зони.

Безплатни зони през почивните дни в София



„В момента работим и по олекотяването на трафика на две столични кръстовища. На кръстовището на бул. "Тодор Каблешков и бул. "България" - ще увеличим лентите за изнасяне на трафика от "Тодор Каблешков", защото сега се образува ежедневна тапа. По същия начин на бул. "Царица Йоанна и бул. "Панчо Владигеров" - там ще направим регулиране на кръстовището по различен начин, за да може да повишим пропускателната възможност", уточни Кръстев.

На въпрос кога общината и съветниците ще дадат пример на гражданите, като оставят автомобилите и започнат да използват градския транспорт, Йорданка Фандъкова отговори, че вече голяма част от служителите на общината, както и самата тя се движат с градския транспорт, а други с колела.

„Много от служителите на общината се движат с градския транспорт. Аз самата когато са дните с превишение и нямам някакъв специален ангажимент, ходя на работа с градски транспорт. Вярвам, че нашата задача и моят приоритет са правилни – да подобряваме и модернизираме градския транспорт“, каза тя.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg