Докога ще продължи недоволството, което остави столицата без наземен транспорт? Ще отстъпят ли синдикатите и ще прекратят ли протеста?

Коментар на темата пред NOVA направиха председателят на КТ "Подкрепа" в Столичния електротранспорт Георги Панайотов и  председателят на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ Александър Шопов.

Нови правила: Без технически преглед при неплатени глоби

Представителите на синдикатите поднесоха своите извинения към всички софиянци за причиненото неудобство, но подчертаха, че протестът е „висша форма на демокрация”.

Шопов обясни, че многократно са предупреждавали по време на срещи Столичната община, че ще се стигне до подобно развитие на ситуацията заради натрупаното напрежение сред служителите на градския транспорт.

БГНЕС

Надяваме се още преди обяд да има среща със Столичната община. Няма да чакаме понеделник. От снощи провеждаме разговори и се опиваме да уредим среща. Понеделник е  прекалено късно”, категоричен беше синдикалистът от КНСБ. И допълни, че ако срещата с представители на Столичната община е в понеделник – наземен градски транспорт дотогава няма да има.

Панайотов обясни, че основната заплата на ватманите, тролейбусните шофьори и на водачите на електробуси е 2105 лева. Той подчерта, че сумите, с които се спекулира в обществото - от порядъка на над 4000 лева в някои случаи, се получават след положен извънреден труд от 80 часа и дълъг "клас прослужено време". 

Синдикалистите посочиха, че извънредният труд е много в столичния градски транспорт.

"Над 40% от персонала е в предпенсионна възраст. Нормално е хората да имат по 25-30-35 години трудов стаж", обясни Шопов. 

Целия разговор гледайте във видеото.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase