„БДЖ Пътнически превози“ разполага с 242 броя локомотиви и мотрисни влакове, от които в експлоатация са 170 броя. Освен това превозвачът разполага с 599 пътнически вагони, от които 391 са в експлоатация.

Средната възраст на вагоните е над 30 години. Това се посочва в отговор на депутатски въпрос министърът на транспорта Росен Желязков.

Вагоните първа класа са 72, от тях в движение са 46, като от всичките 48 са над 30 години. От второкласните само 8 са до 10 г., над 70% са от 26 нагоре.

По думите на Желязков експлоатационната програма на дружеството за следващите 10 години включва поетапно уеднаквяване на сериите тягов подвижен състав за обслужване на пътнически влакове, с цел да се облекчи необходимия технологичен ресурс за неговия ремонт, поддръжка и експлоатация, като в в края на периода се предвижда графикът на движение на влаковете да се обезпечава от 160 броя тягов подвижен състав и 450 вагони.

Инвестиционната програма на БДЖ включва още купуването на нови 15 магистрални локомотива “Сименс Смартрон”, поетапно инвестиране в 20 електрически мотриси с повишен комфорт, които да са за дълги разстояния, и на 25 мотриси за къси и средни дестинации.

Следим онлайн дали влакът закъснява

Транспортният министър припомня, че тече основен ремонт с последваща поддръжка на 46 електрически и дизелови мотриси “Дезиро” на “Сименс”, както и обновяване и модернизация на пътнически вагони. Към края на февруари ще са готови 15 от тях. С предвидените ремонти се цели да се удължи експлоатацията на тъй наречения подвижен състав с 15 години.

МТИС
МТИС

Близо половината вагони на “БДЖ Товарни превози” не са в движение. Дружеството има 4588 вагона, от които в движение са 2509. Локомотивите му са 190, като на релси са 113, 77 са в изолация, като от тях могат да се ремонтират 24.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg