От силния вятър тази сутрин има прекъсната контактна мрежа, която захранва електротранспорта в София. На места обществените превозни средства закъсняват от графика си, заради изчакване за разчистване на паднали клони, съобщи пред Радио София Димитър Дилчев, директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

Той даде разяснения по повод слушателски сигнали и репортерска анкета, които показаха, че все още има неясноти по отношение на новите карти и билети за пътуване 30+ и 60+, и по-точно по отношение на валидирането им.

По мнението на някои столичани в метрото трябва да се валидират 2 пъти - веднъж на турникета за контрол на достъпа и след това в самото влакче.

Ще върнат ли месечната карта за една линия в градския транспорт

Освен това времето на билета за прекачване (30 или 60 минути) започва да тече от момента на купуването им, а не от момента на валидирането.

Твърденията не са верни, минаването през турникета на метростанцията е достатъчно, не е необходимо допълнително валидиране на друго място, обясни  Дилчев.

Времето, посочено на билета, започва да тече от момента на валидиране, подчерта още шефът на ЦГМ. В приложението е била допусната неточност и е записано, че отчитането стартира от момента на покупка, но това ще бъде поправено.

Вече се събират статистически данни за ползването на новите превозни документи и за натовареността на линиите в столичния транспорт.

Ще отпадне ли валидирането на картите в градския транспорт

За първите 10 дни на януари валидациите са повече от целия декември. С най-много валидации е автобус 280, с който пътуват предимно студенти.

От 1 март т.г. перфораторите ще станат излишни, защото хартиеният билет вече излиза от употреба. 

Вече има запитвания за закупуване от колекционери и за спомен.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg