Застраховката за градския транспорт върви със закупуването на картата, а не с валидирането й. Такова мнение изрази в студиото на „Здравей, България” омбудсманът на България Диана Ковачева.
 

„Глобата от 3 лв. абсолютно трябва да отпадне. Радвам се, че председателят на Общинския съвет чу хората и няма да има глоба. Вие вече сте си платили картата и сте редовен пътник. Това валидиране служи само за статистика на общината. Не е редно да бъдат затруднявани хората, особено тези с увреждания”, каза тя.

Жалбите за промените в градския транспорт са започнали още от юли 2022 г., коментира Ковачева.
 
„Талоните с билети за 10 пътувания бяха много удобни за хората, които не ползват често градски транспорт. Няма и карта за 1 линия. Това означава, че  ако ползвате само трамвай 7, ще трябва да си купите карта за цялата мрежа. Тоест, ще платите за услуга, която не ползвате. Идеята е да свалим хората от колите, но едва ли ще стане така”, твърди омбудсманът.

Столичани се жалват на омбудсмана срещу новите правила в градския транспорт

Ковачева разказа, че много хора се оплакват от това, че когато си валидират картата за градския транспорт и тя е сложена в едно портмоне с банковата им карта, системата тегли допълнително по 1,60 лв. Оплаквания има и за това, че няма достатъчно пунктове за закупуване на билети.
 

istock
istock

Диана Ковачева коментира и новите правила при издаване на ТЕЛК решения. Тя предложи, когато навреме си си подал документите за изтичащо ТЕЛК-ово решение, то да важи до издаването на новото.
 
„Забавянето е около 5-6 месеца - период, в който хората не получават инвалидна пенсия, губят възможността за асистент и за безплатни лекарства", обясни омбудсманът.
 
Относно темата за винетките тя обясни, че идеята е в 3-дневен срок да бъдеш уведомен, ако има нарушение от типа на това в село Пролеша.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg