Организаторите не могат да поискат плащането на цялата сума по-рано от 28 дни преди началото на изпълнението на туристическия пакет. Това са част от промените, които Европейската комисия прие, които са насочени към подобряване на опита на пътниците и туристите чрез укрепване на техните права.
Новите правила ще се основават на извлечените поуки, включително неотдавнашния опит от кризата с COVID-19 и фалита на туристическата група „Томас Кук“ през 2019 г., които оказаха значително въздействие както върху пътуващите, така и върху туристическия пазар. По-специално те ще изяснят правилата за възстановяване на разходите, когато полетите или мултимодалните пътувания се резервират чрез посредник, така че пътниците да бъдат по-добре защитени срещу отмяна. Те също така ще осигурят по-безпроблемни пътувания, особено тези, които включват различни пътнически услуги или видове транспорт, като гарантират, че пътниците имат достъп до пряка подкрепа, както и подобрена информация в реално време, например относно закъсненията и отмяната на полети. Специално внимание се обръща на нуждите на пътниците с увреждания или с намалена подвижност, за да се обърне внимание и да се улесни преминаването от един вид транспорт и да се подобри качествената помощ, когато е необходимо.
Приетите в сряда предложения са съсредоточени върху 3 аспекта:
1. Повече права на пътниците
Пътниците, пътуващи със самолет, влак, кораб или автобус, вече се ползват от световно известна защита чрез правата на пътниците в ЕС. Те например имат право на премаршрутиране, възстановяване на разходите, обезщетение и/или помощ (в зависимост от обстоятелствата), ако пътуването е прекъснато. Въпреки това все още съществуват някои пропуски в днешните правила, а недостатъците при прилагането и прилагането не позволяват на пътниците да се възползват напълно от тези права.
![iStock](http://m.netinfo.bg/media/images/39918/39918003/orig-orig-polet-samolet-obezshtetenie.jpg)
iStock
Освен това, когато са закупили мултимодално пътуване по силата на един договор за превоз, те ще имат право на помощ от превозвача в случай на пропуснати връзки.
Какво да направите, ако сте платили за екскурзия, а тя се отмени
Специално внимание се обръща на нуждите на пътниците с увреждания или с намалена подвижност. Лицата с намалена подвижност, които преминават от един вид транспорт към друг по време на пътуването си, ще бъдат подпомагани в точките на свързване от превозвачите и операторите на терминали, когато пътуват по силата на един договор за превоз или когато пътуват през мултимодални пътнически центрове.
Ако авиокомпания задължи пътник с увреждания или лице с намалена подвижност да пътува заедно с някого, тъй като пътникът се нуждае от помощ, за да спази изискванията за авиационна безопасност (напр. да затвърди предпазния колан), авиокомпанията ще бъде задължена да транспортира придружаващото лице безплатно и, когато е практически възможно, да постави това лице до пътника, на когото помага. Това право вече съществува при пътуване с влак, кораб или автобус.
![istock](http://m.netinfo.bg/media/images/40985/40985417/orig-orig-samolet.jpg)
istock
Що се отнася до възстановяването на суми, съществува верига от доставчици на услуги, организатори на пакетни туристически пътувания и пътуващи. Пътуващите ще продължат да имат право на възстановяване в срок от 14 дни. Това ще бъде улеснено, тъй като организаторите на пакетни туристически пътувания, повечето от които са малки и средни предприятия (МСП), ще имат право на възстановяване на средствата от доставчиците на услуги в срок от 7 дни. Фактът, че те получават възстановяване в срок от една седмица, им позволява да възстановят средствата на клиентите си в рамките на общо две седмици.
Пътуващите, на които се предлага ваучер, ще получат ясна информация, че могат да настояват за възстановяване на средствата и ще бъдат информирани за характеристиките на ваучера, преди да го приемат. Тези ваучери ще бъдат възстановени автоматично, ако не бъдат използвани преди края на срока им на валидност. Освен това ваучерите и правата на възстановяване ще бъдат обхванати от защитата при несъстоятелност.
По-ясна информация: Почиващите ще получат ясна информация за това дали дадена комбинация от пътнически услуги представлява туристически пакет, кой носи отговорност в случай на проблеми, както и за правата им като пътуващи с туристически пакети.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0