Най-честите нарушения, за които постъпват жалби в Комисията за защита на потребителите са за липса на хигиена в местата за настаняване и в заведенията за хранене. Има случаи и на дублирани резервации за почивка. 4 екипа на комисията са ангажирани с проверките за нередности от Резово до Обзор. 

Комисията за защита на потребителите стартира кампанията „Лято 2021“.  Само за последната седмица са направени 352 проверки, от които 212  от екипите на юг и 140 - на север, каза пред БНР Константин Райков, член на КЗП и обясни към кого е насочена тя:

Лятната почивка е лукс за близо един милион българи

"Обикалят се всички туристически курорти. Проверяват се заведенията и хотелите за спазване на Закона за туризма, както и Закона за защита на потребителите. 

Тази кампания "Лято 2021" сама по себе си означава, че инспекторите и служителите обикалят самите туристически обекти, но и не са на заден план жалбите. Най-честите оплаквания това лято са за липса на хигиена в местата за настаняване и в заведенията за хранене, както и за качеството на храната и на самия туристически продукт. Явно това лято от чисто туристическа гледна точка - има доста хора по курортите, е влошило малко качеството на услугата.

istock
istock

Да се надяваме, че бизнесът ще отговори на очакванията на всички почиващи. Тази година открити приемни на Комисията за защита на потребителите няма, защото нашите инспектори обикалят планово из курортните селища. Има 4 екипа на юг и 2 екипа на север. Отделно и варненската дирекция също е направила организация за проверките. На юг проверките са от Резово до Обзор, а на север от Бяла до румънската граница. През лятото сигналите и жалбите са повече. За цялото Черноморието  проверките са 1352, като само за последната седмица те са 352.

Спазват ли Covid мерките заведенията по морето

От тях на юг  са 212, а на север - 140. 1/5 от тези проверки са по жалби на потребителите. По-високият брой проверки по южното Черноморие се дължи на повечето ангажирани хора в проверките, също и туристическите обекти са повече.

Тази година броят на дублираните резервации е малко увеличен, но го считаме за нормално. Причината е, че е повишено потреблението на услугата, но и бизнесът трябва да отбягва да има повече резервации, отколкото е необходимо. В крайна сметка потребителите се удовлетворяват, като им се намери друго подобно място на дублираната почивка", обясни Константин Райков.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg