От 1 януари отпада задължението на гражданите да декларират покупка или продажба на имот в общината.

Информацията за това ще се получава по електронен път от Агенцията по вписванията.

От години общината има връзка с НАП и КАТ. Сега предстои от 1 януари да заработи и връзката ни с Агенцията по вписванията.

Благодарение на това хората няма да има нужда да ходят до администрацията, за да декларират новозакупен имот или продаден такъв.

Това е губене на време и излишни нерви за хората, обясни промяната кметът на София Йорданка Фандъкова.

„Това е само конкретен пример за усилията за административна реформа на база дигитализация“, каза още тя.

Основната задача на стратегията за дигитална трансформация на столицата е да се намали административната тежест и да се спести обикаляне на хората по гишетата.

Увеличаването на е-услугите ще позволи да се намали времето, което сега гражданите и бизнесът прекарват по гишетата. За София средно губим по 5 дни годишно в обикаляне по институции, за да получим някаква услуга.

Вдигат данъците на старите коли

Целта е да се намали това време до 1 ден годишно, а в бъдеще и до 0, тоест да може софиянци да получават услуги от общината през телефона или компютъра си.

Тази година бяха спестени 7 документа за записване в ясли и детски градини, посочи Фандъкова.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg