Жителите на Париж гласуваха за забрана на отдаваните под наем електрически тротинетки в града си, нанасяйки удар на фирмите от този бизнес, предаде BBC.

Почти 90% от гласувалите в неделя подкрепиха забраната.

Референдумът беше свикан в отговор на нарастващия брой ранени и убити хора с електрически скутери във френската столица.

Париж беше един от първите градове, в които бяха въведени тези превозни средства. Критиците твърдят, че те причиняват повече вреда, отколкото полза. Все по-голямо безпокойство предизвиква начинът, по който някои хора управляват тротинетките - навлизат в трафика, пречат на пешеходците по тротоарите и развиват скорост до 27 км/ч.

Какви са правилата за каране на електрическа тротинетка в града

Водачите често не носят каски, а деца на 12-годишна възраст могат законно да ги наемат.

Имаше и критики, че групи от паркирани е-скутери пречат на движението по тротоарите.

През 2021 г. 31-годишна италианка беше убита, след като беше блъсната от е-скутер, превозващ двама души. Тя падна и удари главата си в тротоара, като получи сърдечен арест.

istock
istock

Но операторите на е-скутерите твърдят, че превозните средства съставляват малка част от общите пътнотранспортни произшествия в града.

Кметът на Париж Ан Идалго свика референдум, на който гласоподавателите можеха да кажат дали са за или против свободно движещите се електрически тротинетки. Частните превозни средства не са засегнати от гласуването.

Опасявайки се, че техните предимно млади клиенти няма да излязат да гласуват, трите основни оператора - Lime, Dott и Tier - използваха социалните медии, за да призоват хората да гласуват в тяхна полза. Освен това те предложиха безплатни пътувания през целия ден в неделя.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg