В ценова война сме, каза изпълнителният директор на Булгартабак холдинг Иван Биларев. Биларев допълни, че конкуренти на холдинга са регистрирали веднъж цени на цигарите и след това са ги променили в посока надолу и даде пример – Кемал от 3.90 на 3.60 лв.
Той посочи, че за някои от асортиментите холдингът няма никаква рентабилност.

Проблем е и контрабандата. Тя е проблем за всички, които са официално на пазара. От опит знаем, че всяко увеличение на акциза, води и до увеличение на контрабандата, каза Биларев.
Той посочи, че холдингът е предприел регистрация преди месец и половина, после обаче във връзка с динамиката на ситуацията е преминал към междинни цени.

От Булгартабак холдинг обявиха и новите цени на цигарите за 2009 г. Част от тях вече са действащи на пазара. Поскъпването е във връзка с увеличението на акциза на тютюневите изделия от 1 януари.

Изпълнителният директор на холдинга каза, че целта на увеличението на стъпки е да не предизвика шок на пазара. Той посочи, че предстои обновяване на технологичните показатели на марките и че дружеството продължава да изпълнява бизнес плана си. Пазарният дял на холдинга се запазва около 60 %. Износът през януари и февруари 2009 г. в сравнение със същия период на миналата година се е увеличил двойно и е 1328 тона.

Ако Булгартабак холдинг има рязък спад на пазарен дял, към края на годината неминуемо ще се наложи да се мисли за допълнителна концентрация на производството, каза Биларев. По думите му всяка концентрация носи допълнителна ефективност. Той заяви, че бившите фабрики на холдинга в Пловдив и Стара Загора са продадени, не защото работят на загуба, а именно, за да се постигне концентрация на производство. На този етап разработки за това не са правени и няма сценарии. Считаме, че до края на годината ще издържим в това състояние, посочи той.

Към момента има спад на общия пазар на цигари с 15% в сравнение със септември 2008 г. 1450 тона е официалният пазар месечно в момента според социологически изследвания.
Биларев посочи като фактори, които оказват влияние зимните месеци, през които като цяло потреблението на цигари е по-малко, презапасяването, контрабандата. Според ръководството на холдинга се забелязва устойчив ръст на сегмента на слим цигарите на пазара.

За 2009 г. Булгартабак холдинг предвижда 2 пъти увеличение на експорта на "Ева слимс" за балканските страни. Очакванията са през настоящата година марката да има около 700 тона експорт като цяло. Бизнес планът предвижда постигане на 10% увеличение на износа в сравнение с 2008 г. Засега в това отношение холдингът се движи изпреварващо.

Биларев посочи, че когато се представят показатели извадени от контекста на финансовия отчет, те звучат по различен начин. Това вреди на холдинга и на контрагентите, с които той кореспондира. Изпълнителният директор и финансовият директор Екатерина Христова обясниха, че е нормална търговска практика текущите вземания към 31 декември 2008 г. да са повече – в случая 254. 8 млн. лв. До края на март ще бъдат погасени всички отложени плащания.
По думите на Биларев от отчета се вижда, че компанията е стабилна, има ликвидност, а не се източва, както се твърди. По думите му в условията на икономическа криза у нас и по света, когато компаниите имат нужда от допълнително финансиране, холдингът се справя със собствени сили.

Източник Агенция Фокус