Клиентите, които не осигурят достъп до уредите върху радиаторите и топломерите за топлата вода на първите две дати за отчет, ще заплащат всяко следващо посещение на фирмите за дялово разпределение.

Това обясни управителят на фирмата с най-голям дял в сферата на топлинното счетоводство „Техем сървисис” Милена Стоянова, която направи показен отчет на сграда на столичния бул. „Патриарх Евтимий”.

Отчитането за изготвяне на изравнителните сметки за сезон 2010/2011 започна преди седмица. Отчетната кампания ще продължи до 30 май, като на потребителите ще се дават две възможни дати за посещение на домовете – една редовна и една резервна. Едната от двете дати ще е в извънработно време.

До юли клиентите на топлофикациите трябва да получат изравнителните си сметки. От фирмата за дялово разпределение напомнят, че се насрочват две дати за отчет. Ако едно домакинство си насрочи трета дата, ще трябва да заплаща допълнително, обясни управителят на фирмата Милена Стоянова.

Клиентите, които не са осигурили достъп имат три месеца за рекламация, тоест след получаването на първата изравнителна сметка в началото на юли разполагат с три месеца, в които да реагират и да бъдат отчетени. Клиент, който не е отчетен, при първата сметка ще получи сума на максимална мощност според наредбата за топлоснабдяване, което е максималната възможна сметка за неотчетено отоплително тяло.

Ако има неотчетен имоти и той получи сметка на максимална мощност, когато той се отчете в предвидените срокове, топлинните счетоводители са длъжни да преизчислят сметката на цялата сграда, тоест всички останали клиенти, които са осигурили достъп и са били коректни, ще получат по-висока сметка от първата подготвена, обясни Стоянова.

За абонатите с уреди за дялово разпределение с дистанционно отчитане не се налага да осигуряват достъп до имотите си.