24 часа

Баба и внуче на море за 30 лв.

Промоции за пенсионери и техните внучета започнаха да обявяват хотелиерите по Черноморието за септември.

Почивките от типа "Баба и внуче" са за дати след 15 септември. Цената е 30 лв. за възрастния и безплатно за дете до 12 години в четиризвезден хотел на база ол инклузив.

За да се ползват промоциите, възрастният трябва да е пенсионер, и то задължително български, и пенсията му да се изплаща от НОИ. Освен това бабата и внучето трябва да изкарат на морето поне 3 нощувки, а почивката трябва да се плати до 3 дни след резервация.

Специалните цени за пенсионери важат и без внуче, обясниха хотелиери.

Единствено при настаняване на сам човек в единична стая цената е по-висока - 50 лв. Нямало значение обаче дали в двойна или фамилна стая са настанени пенсионери с внуци, или компания от възрастни хора.

Удрят скрапа с тотална забрана от септември

Тотална забрана на пунктовете за изкупуване на вторични суровини, включително и тези, които търгуват с метали, обмисля екоминистерството. Това е един от вариантите, който ще бъде предложен с останалите министерства през септември и подложен на обществено обсъждане, съобщи министърът на околната среда и водите Нона Караджова. Нейното ведомство подготвя промяна в закона за управление на отпадъците и една от темите ще е ново регулиране на търговията и пунктовете за изкупуване.

"Повечето не се ползват от гражданите. За сметка на това клошари ограбват контейнерите и предават суровини, за които всеки гражданин е платил екотакса. Основните доставчици на пунктовете за черни и цветни метали пък са крадци на кабели и елементи от инфраструктурата като капаци на шахти и дори жп релси", мотивира се Караджова.

Тотална забрана на пунктовете за вторични суровини имало в Германия, разказа екоминистърът. Според нея ефектът е най-добре развитата система за разделно събиране и рециклиране на отпадъците.

Стандарт

Хазяйка с климатик

Не е нужно хазяйката да идва с каничка кафе, а да има стая с климатик. Това е новият девиз на студентите, които търсят квартири преди началото на учебната година. Пък и на всички, които са решили да намерят най-икономичния вариант за отопление през зимата. В момента масово се търсят жилища в райони, които не са вързани за "Топлофикация", или нови кооперации без централно отопление, обясниха брокери от агенции за недвижими имоти. Парното е ненужен разход за студентите, които през деня са на лекции, а вечер ходят по купони. Дори и да спрат радиатора, на края на месеца пак трябва да плащат за топло, което не са ползвали.
300 хиляди свободни жилища само в столицата чакат наематели. Заради конкуренцията хазяите са склонни на отстъпки и бонуси.

Сега

София даде 1.25 млн. лв. за трамвайно трасе и се отказа от него

Изграждането на метрото ще затрудни жителите на още два столични квартала - "Иван Вазов" и "Борово", както и движението около НДК. Трамваите 1 и 7, които обслужват тези квартали, ще се движат само до НДК и няма да стигат до Централна гара както в момента. Промяната ще важи до края на годината и се налага, защото част от булевардите "Патриарх Евтимий" и "Витоша" ще бъдат затворени заради строителството на втория лъч на метрото.

За да не скъсява маршрута на трамваите, Столична община изгради временно трасе по бул. "Ген. Скобелев". Съоръжението, което струва на софиянци 1.25 млн. лв., обаче ще се използва само вечер, за да се прибират трамваите в депото. През останалото време те ще се движат само до пилоните на НДК, обясни пред "Сега" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Причината е недоволството на живеещите по бул. "Ген. Скобелев", които се оплакаха, че новото трасе минава твърде близо до прозорците им. Трамвайните релси бяха положени без да има обществено обсъждане. По случая имаше и проверка на ДНСК. Тя установи, че трасето е законно, но в крайна сметка общината реши да се съобрази с хората.

Изграждането на метрото ще затрудни жителите на още два столични квартала - "Иван Вазов" и "Борово", както и движението около НДК. Трамваите 1 и 7, които обслужват тези квартали, ще се движат само до НДК и няма да стигат до Централна гара както в момента. Промяната ще важи до края на годината и се налага, защото част от булевардите "Патриарх Евтимий" и "Витоша" ще бъдат затворени заради строителството на втория лъч на метрото.

За да не скъсява маршрута на трамваите, Столична община изгради временно трасе по бул. "Ген. Скобелев". Съоръжението, което струва на софиянци 1.25 млн. лв., обаче ще се използва само вечер, за да се прибират трамваите в депото. През останалото време те ще се движат само до пилоните на НДК, обясни пред "Сега" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Причината е недоволството на живеещите по бул. "Ген. Скобелев", които се оплакаха, че новото трасе минава твърде близо до прозорците им. Трамвайните релси бяха положени без да има обществено обсъждане. По случая имаше и проверка на ДНСК. Тя установи, че трасето е законно, но в крайна сметка общината реши да се съобрази с хората.

Българските плажове били най-добри в света

Българските плажове са сред най-добри в света и туристите са доволни. Това е оценката на председателя на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров.

Плажните услуги напълно отговаряли на изискванията за безопасност, а инспекторите на КЗП не установили сериозни нарушения, обясни Лазаров по БНР. Имало само "единични сигнали, свързани с напрежение между концесионер и плажуващи". От обясненията на шефа на КЗП дори се разбра, че виновни за конфликтите били летовниците - например като отказвали да платят и за шезлонг, защото ползвали само едно от плажните удобства.

Шефът на КЗП обяви, че повече нередности има при хотелите. Най-често липсвали екстри, задължителни за 4 и 5 звезди. Инспектори от комисията открили, че голям уж луксозен хотел няма чейндж бюро, фризьорски салон, сауна, а солариумът му бил само в рекламните брошури.

11 фирми в битка за 3 км от Околовръстното шосе

11 кандидати се състезават за строителството на последните 3 км от южната дъга на столичното Околовръстно шосе - между Младост и Симеоново. Вчера бяха отворени техните технически оферти. Интересът е обясним - за кратката отсечка са предвидени 67.2 млн. лв. - по 22 милиона на километър. От пътната агенция уточниха, че сумата е голяма, защото ще се прави сложен пътен възел, а включва и парите за отчуждения. Финансирането е по Оперативна програма "Регионално развитие". Сред кандидатите са немската "Хохтийф", австрийската "Алпине", "Главболгарстрой", която направи готовата отсечка от южната дъга. Там километър от трасето излезе 16 млн. лв. В търга участва също свързваният с ДПС "Минстрой холдинг", както и "Холдинг Пътища" на Васил Божков и "Трейс", които ще довършват лотове от "Тракия".