Тежкотоварните автомобили трябва да плащат ТОЛ-такса за преминаване само по автомагистралите у нас. Това заяви пред Дарик Красимир Лалов, заместник-председател на Националното сдружение на автомобилните превози.

Браншът е недоволен, че Националната агенция Пътна инфраструктура ще задължи превозвачите да плащат ТОЛ-такса и за първокласните и второкласните пътища у нас, които по думите на Красимир Лалов са некачествени.

ТОЛ-таксата е едно съвсем нормално явление, което ще отчете реално ползване на пътищата и реално заплащане на ползването, обясни Лалов.

По думите на Лалав двете системи – на ТОЛ-такси и винетки, не могат да съжителстват, тъй като всеки ще избяга от ТОЛ-таксата от тези хора, които са в България. За тези, които всеки ден шетат по магистралите, ТОЛ-таксата ще е много по-неудобна по простата причина, че вече реално ще заплатят потреблението. С годишната винетка си плащаш веднъж и можеш всеки ден да си шеташ три пъти София-Пловдив-София.

Лалов каза, че в Европа ТОЛ-такса се плаща само за аутобан и в никакъв случай за първокласен или второкласен път. В България не ми е ясно на какво основание ще въведат ТОЛ-такси за първокласни и второкласни пътища, допълни той.

Никой не казва в какви размери ще е ТОЛ-таксата у нас, каза още зам.-председателят на Националното сдружение на автомобилните превози. Той добави, че „ако ще се облагаме както по унгарските, германските и австрийските аутобани и пътуваме по нещо, което въобще не кореспондира с тях, просто е смешно”.