Комисията за защита на конкуренцията наложи санкция над 100 000 лв. на дистрибутора на Пепси - Куадрант Бевъриджис ООД, за нелоялно привличане на клиенти, съобщават от антимонополния орган.

Комисията се е самосизирала и е образувала производство във връзка с промоционална игра на интернет страницата www.all4class.com, проведена в периода 1 февруари – 20 май 2010 г.

Антимонополистите считат, че дружеството е нарушило забраната за нелоялно привличане на клиенти с организирането и провеждането на играта „Един за всички, всички до САЩ. Най-добрият клас отива в САЩ”, като е обещало награда, надвишаваща цената на продаваната стока - продукт на марката Пепси с повече от 15 минимални работни заплати за страната. Общата стойност на наградата, 7-дневна екскурзия до САЩ за групово пътуване на 28 човека, възлиза на 99330,56 лв.

При определяне на санкцията Комисията е отчела факта, че кампанията обхваща целия национален пазар и е насочена към уязвима и неукрепнала социална група, както и оказаното съдействие от страна на ответното дружество.