Струващото милиарди долари сливане между рекламните гиганти Publicis и Omnicom ще създаде най-голямата рекламна агенция в света. Конкуренцията е уплашена.

Сделката е замислена изключително умно, географски новото дружество няма да се превърне в монополист на нито един от основните пазари на двете компании с изключение на САЩ, където обаче регулаторите вече обявиха, че са благосклонно настроени.

 

Френската Publicis и базираната в САЩ Omnicom ще обединят сили, създавайки компания с обща капитализация от 35.1 млрд. долара, изпреварвайки досегашния глобален лидер WPP.

 

Според анализатори сделката ще доведе до създаването на по-малко бюрократично и по-гъвкаво дружество.

 

Анализаторите обаче поставят под въпрос дали Omnicom и Publicis могат да изпълнят сливането.


Потенциалните проблеми включват как ще се комбинират операциите на двете компании, които не само следват различна корпоративна култура, но имат конкуриращи се клиенти, което може да доведе до конфликти на интереси.

 

Новият рекламен гигант ще представлява едновременно фирми като Coca-Cola и Pepsi, McDonald's и Taco Bell.