Японската компания за електроника Sony планира да намали наполовина броя на доставчиците си в следващите две години и да намали потребителските цени за продуктите си с 20 % като част от плановете за реструктуриране на фирмата. Анализатори намират тези стъпки за позитивни и че те ще помогнат много за изпълняване на главната цел - намаляване на разходите с 300 млрд. йени /$ 3.16 млрд./.

Въпреки новината дяловете на компанията паднаха с повече от процент днес, заради все по-силната йена и очакванията, че заради нея печалбите ще спаднат.

Sony, които си оспорват първото място по продажби при плоските телевизори със Samsung, а при дигиталните камери с Canon, публикува първите си годишни загуби от 14 години насам за финансовата година, приключила на 31 март, като сигнал, че потребителите затягат коланите си.

Освен икономическата криза, която се отразява негативно на търсенето от страна на потребителите, спадът в цените на електрониката също засяга силно компании като Sony. Reuters