Опитваме се да наложим нови правила и да успеем да направим така, че администрацията да работи честно и почтено и хората да бъдат мотивирани. Административната реформа не се ограничава само до съкращения в администрацията.

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред PRO.BG.

Това, което виждаме в момента, е липса на правила. Когато се оказа, че няма регистри на договорите, че фактурите излизат от чекмеджетата в министерството  – това говори, че няма правила и се създава корупционна среда. Промяната минава през административната реформа. Един министър се занимава с купуване на багери, трактори, пирони…  В момента отговорността е размита и е прехвърлена само към министрите. Ако машинката под нас не работи, нещата няма как да се случат. И сме длъжни да направим тези нови правила - как се правят обществени поръчки, как се подписват договори. Всичко трябва да е прозрачно. Дирекциите в министерството не си говореха. Какво ви говори това? Че системата е грешна. Интересува ме да помогнем на България да стане нормална европейска държава, заяви Плевнелиев.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството обясни още, че 240 млн. лева остават неразплатени към строителни фирми.

Той съобщи, че тази седмица започва строителството на магистрала Тракия.

Имаше една съдебна процедура, но бях информиран, че жалбата  е оттеглена. Строежът започва тази седмица, каза министърът.

Той отбеляза, че на магистрала Тракия ще има денонощен контрол на строителството за разлика от Люлин, където има неяснота какво се е случвало три години. Министър Плевнелиев съобщи, че договореният срок за приключване на строежа на магистрала Люлин е 15 май 2011 г. и ако турската компания Мапа Дженгиз не спази срока, ще трябва да плати голяма неустойка.

Росен Плевнелиев коментира и строежа на трасето София – Калотина, което ще е българският участък от магистралата, която ще свърже София с Белград през Ниш.

Ние сме държава в изолация. Знаете какви са пътищата към границата. Трасето София – Калотина ще позволи на българите за 6 часа да стигнат до Виена. Ще се опитаме до края на 2011 г. да имаме готов проект и от 2012 г. да строим, защото участъкът е труден. В контакт сме със сръбските власти и правим всичко възможно да направим участъка между Ниш и София, посочи министърът.

Той допълни още, че електронните винетки ще бъдат въведени през 2013-2014 г. като поне 1-2 години паралелно ще работят и двете системи. С електронните винетки ще има по-голяма справедливост на заплащането, а държавата ще има по-голяма яснота кой и откъде минава и ще се прекрати практиката на фалшивите винетки, обясни Плевнелиев.