Ако приемем Т-Маркетите за средностатистически представител на  магазините от типа "верига супермаркети", то можем да заключим, че първото тримесечие на тази година е било повече от силно за компаниите в бранша.

В пресрелийз на Максима България ЕООД, която притежава магазините Т MARKET и Т МАRKET Express, обявиха днес, че оборотите им са скочили с 10.4% до 31.115 млн. лв. за времето от януари до края на март тази година.

Многото празници, които традиционно събират българите около трапезата, са били силно благоприятни за магазините, които развиват продажба на дребно на хранителни стоки и домашни потреби.

Т-Маркетите се целят в разрастване до 50 магазина в цялата страна през тази година, като до тук имат обекти в София, Пловдив, Асеновград, Костенец, Велико Търново, Сливен, Враца, Лом, Монтана, Самоков, Перник, Разград. В тях работят 1 100 души.

Като се има предвид, че в сегмента на бързооборотните хранителни стоки агресивно работят още гигантите Метро кеш енд кери, Билла България, Кауфланд България, Пикадили, Хит хипермаркет и множество по-малки вериги, можем да добием представа за тежестта, която тази търговия добива в икономиката на страната.

Когато в началото на тази година Комисията за защита на конкуренцията започна проверка по оплаквания, че търговските вериги извиват ръцете на българските производители и доставчици, от Сдружението за модерна търговия, което обединява най-големите вериги супермаркети, напомниха колко са силни.

Ние сме сред най-големите инвеститори в страната с вложения за стотици милиони евро, внасяме немалки суми в бюджета на държавното и обществено осигуряване и в държавната хазна чрез Данъка добавена стойност и другите корпоративни данъци.

Според прогноза на специалисти, в близко бъдеще за хипермаркетите ще отива 80% от произведената продукция в българските предприятия за хранителни изделия, напитки и промишлени стоки. Към миналата година процентът бе 35 - 45% по данни на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). 

Имайки предвид тази перспектива и данните за оборота, макар и само на един от представителите в бранша, звучи икономически обосновано желанието на една пета от големите търговски вериги да се разширят на територията на България през 2011-та година. Такова бе заявено в края на миналата година, когато кризата все още бе отчайваща за българския бизнес.