IBM България, Софарма, VMWare, Кока –кола и Нова Броудкастниг Груп са петимата най-желани работодатели от студентите сред българските компании.

Това показва поредното издание на популярното проучване Graduate Survey.

Тази година проучването измерва реакциите на бизнеса у нас в средата на извънредно положение и кризата около Covid-19 и промените в мнението на студентите.

Те попълниха анкета от над 50 въпроса, която класира Топ 100 работодателите у нас по имидж и желание.

Анкетата се използва и като източник на полезна информация за компаниите, които по този начин може да разберат какво е мнението за тях и с какво могат да привлекат амбициозната част от студентите.

 „Особеното тази година е, че мнението на студентите наистина се е повлияло от реакциите на компаниите в настоящата обстановка.

Ситуацията ги е накарала да се замислят за естеството на бизнеса и работата, която ще извършват при евентуалния си бъдещ работодател.

istock
istock

Мнението на студентите доказано се е променило и се радваме, че успяхме да го измерим и предоставим на бизнеса, за да се адаптира към променената ситуация“, споделя Георги Георгиев, част от екипа на проучването Graduate Survey в България.

През 2020 г. студентите търсят повече сигурност в добре познати брандове и популярни сред клиентите фирми, като три от общо петте най-високо оценени причини за избор на работодател са свързани с възможността за развитие, обучение и растеж в компанията чрез разнообразни задачи.

Огромен спад в обявите за работа по време на извънредното положение

В ТОП 5 причини влизат още предлагането на професионално обучение и възможност за работа по разнообразни задачи.


За 4-те години, в които се провежда проучването в България, стартовата заплата и нивото на заплащане и придобивки никога не са били сред Топ 5 причините за избор на бъдещ работодател.

istock
istock

За сметка на това възможността за обучения, кариерно израстване и работа в среда, която развива уменията на студента, винаги са заемали място в най-търсените работодатели, както обобщено, така и в разрезите по индустрии.

Въпреки че за всяка компания това е строго индивидуално, обобщените данни показват, че 50,15% от студентите използват социалните мрежи за получаване на информация от компанията, 47,15% - реклами в интернет, 23,88% - приятели студенти, 22,08% черпят информация от кариерната страница на компанията, 20,98% - от служители на компанията, 20,78% - от реклами по телевизията и 19,18% - от семейство и познати.
 
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg