Разговорът с аргументи е изкуство, в смисъла, на което ние от „Мениджър“ вярваме. Вярваме, че за чувствителните и общественозначими теми е нужно да срещаме мнения открито и честно, да достигаме заедно до изводи и истински конструктивни решения.

Затова през 2021 година “Мениджър” стартира поредица от дебати, в която разговорът с аргументи достига своята “Точка на кипене”. На 7 октомври „Мениджър“ отново събира на едно място хора с позиция, готови да защитят своето мнение. Предстоящият дебат е посветен на квотите в бизнеса – каква би била ефективността на мярката, ако се въведат квоти, дали те реално имат смисъл и водят до промяна и по-добро развитие на бизнеса и обществото.

Вие зрителите можете да изразите своята позиция по темата като гласувате с „да“ или „не“ в анкетата тук: https://bit.ly/2ZBVznt

Резултатите ще оповестим в началото на предстоящия дебат. Те ще бъдат отправна точка за двубоя между двата отбора, които ще защитават позициите си в среща лице в лице на 7 октомври с начало 15.00 часа и продължителност 1 час и 30 минути. Дебатът ще бъде излъчен онлайн – в сайта manager.bg, фейсбук страницата на Мениджър Нюз и Facebook събитието на дебата.

Темата

„Имат ли смисъл квотите в бизнеса?“ - в словесния двубой ще участват два отбора, всеки от които включва двама участници.

Позиции и участници

Квотите в бизнеса ИМАТ СМИСЪЛ в общества, в които стереотипите по отношение на пол, раса и множество социални характеристики създават неравен старт за развитие, реализация, професионален напредък, размер на възнаграждение. Въвеждането на квоти за жени в управлението на най-големите компании например би могло да промени консервативните модели по отношение ролите на мъжете и жените в семейството, обществото и бизнеса. Имат смисъл и защото подобряват работния микроклимат в компаниите.

Отборът защитник на квотите е в състав Петър Торнев, директор на Технологичния център на Аксенчър в България и Саша Безуханова, основател на Българския център на жените в технологиите и MOVE.BG.

Квотите в бизнеса НЯМАТ СМИСЪЛ, защото това означава допълнителна бюрокрация и защото хората се наемат/издигат заради тяхната компетентност и мотивация, а не защото някой задължава компаниите да осигурят по-добър баланс в екипа. По-важно е да се работи в посока изграждане на толерантна работна среда. Кой по-добре знае от какви хора има нужда компанията – вие като собственик, изпълнителен директор, предприемач, или законодателят, опитващ се да реши културно наложени стереотипи с въвеждане на служебно равенство? Водят ли финансовите и обществените оценки на компаниите до дискриминация от нов вид?

Участници в отбора са Захарина Вецева, директор “Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност” в TELUS International Bulgaria и психолога Младен Владимиров

Правилата на играта

Дебатът ще се случи при спазване на точни правила, според които всеки от участниците ще разполага с определено време, за да изложи своите аргументи в подкрепа на тезата, която защитава.

В началото всеки ще има по 2 минути за встъпителни за дискусията думи и обща аргументация по темата. След това модераторът ще задава въпроси. При зададен въпрос всеки от участниците ще има възможност да отговори за времето от 2 минути. Следва 1 минута, в която всеки от участниците ще има възможност да обори с контрааргументи позицията на противниковия отбор. След приключване на двубоите по отделните въпроси, всеки участник ще има 2 минути за заключителна пледоария в защита на отборната позицията.

Гласуване – в което ще се включат онлайн зрителите на дебата. По време на събитието те ще могат да подкрепят чрез попълване на онлайн анкета тезата, която считат, че е защитена най-добре в дебата.

Победител е отборът, който успее да постигне обръщане на резултата или промяна в по-висока степен в позицията, изразена от зрителите. За първоначални данни по отношение становището на зрителите се приемат резултатите от предварителна анкета, която е достъпна тук.

Гледайте, гласувайте, бъдете активни!

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg