Ако сметки на клиенти на банка са източени по нейна вина, тя е длъжна да възстанови парите според българското законодателство, коментираха неофициално пред „Хоризонт” банкови експерти.

Според тях, в случая с ръководителката на банков клон в Нова Загора, която е отклонявала средства от сметки, системата за банкова сигурност е сработила. 

Всеки конкретен случай с клиент трябва да се разглежда според подписания договор, казаха още анализаторите. Възможно е на банката да ѝ е необходимо време, за да установи липсите и съответно, да ги възстанови.

В законите за задълженията и договорите и за платежните системи е описано, че банката е длъжна да възстанови парите на своите клиенти, ако източването на сметките им е по нейна вина, коментираха пред „Хоризонт” банкови експерти.

Мнението им бе потърсено заради случая в Нова Загора, при който се твърди, че 29-годишна служителка на банка е присвоила пари на клиенти.

Засега от банката има единствено официален коментар, според който именно институцията е сезирала компетентните органи за случая.

Дори и към момента известната сума пари от влогове на вложители да нарасне няколко пъти в хода на разследването, това няма да повлияе на стабилността на банката, категорични са още специалистите.