Българските стоки се търсят, но заради по-високите цени на родното производство и ниската покупателна способност на българина, предпочитан е вносът, който е с по-ниска цена. Според Стилиян Стоянов, който има птицеферма и произвежда яйца за пазара, „българската продукция е скъпа, защото производителите у нас нямат европейски субсидии за експорт, както е в много страни от ЕС. 

На практика ние разчитаме единствено на националната програма за подпомагане, която миналата година бе изпълнена на 90% и се надяваме и тази година да бъде така, но настояваме за създаване на благоприятна среда. 

Като пример мога да посоча една страна като Португалия, която не е от най-силно развитите страни членки, но там в търговската мрежа не се предлага замразено месо, а само охладено. Това е един добър пример за създаване на благоприятна среда за развитие на местния бизнес. 

Подобно е положението с млякото и редица други стоки. У нас над 50 на сто от месото е замразен внос”.