По време на Черния петък през 2017 г. повечето българи възнамеряват да похарчат между 100 и 700 лв. Това са посочили като отговор над 50% от участвалите в проучване, проведено по поръчка на eMAG.

Сума между 200 и 400 лв. са предвидили 21.1% от анкетираните, почти 10% имат намерение да направят покупки за между 1500 и 2000 лв., а едва около 5% ще похарчат под 100 лв.

Като цяло проучването за нагласите на потребителите разкрива, че все повече хора имат намерение да се възползват от специалните оферти на Черния петък.

92.9% от участниците в допитването знаят какво представлява Черният петък. Този процент бележи ръст с почти 3% спрямо миналогодишния показател. Над 62% от запознатите потребители имат намерение да се възползват и да закупят продукт на специална цена по време шопинг деня.

Потребителите са попитани и какъв тип продукти ще търсят. Над 60% ще се възползват най-вече от намаленията на дрехи и обувки. Следват спортните стоки, телевизорите, мобилните телефони, козметиката и малките домашни електроуреди – всяка от тези категории е избрана от между 10% и 13% от потребителите.

Показателна е тенденцията за увеличаване на броя на пазаруващите онлайн, които са нараснали до 70.4% от анкетираните. Този брой бележи ръст от 8.1% спрямо 2016 г.

„Анализът на данните от проучването посочва, че българският потребител все по-ясно разпознава стойността на събитието Черен петък. Уверена съм, че тази година eMAG отново ще постави нови рекорди в продажбите“, коментира Стефана Здравкова, директор на онлайн ритейла eMAG.bg.

Проучването е проведено по поръчка на eMAG сред 1005 респондента на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в дните между 26-ти и 31-ви октомври 2017 г.