От 125 до 600 евро обезщетение може да търсите, ако полетът ви отпадне или бъде отменен. Точната сума зависи от разстоянието на полета. 

Това обезщетение обаче може да отпадне, в случай че превозвачът ви е уведомил за отмяната най-малко 14 дни преди полета или пък успее да докаже, че тя се дължи на извънредни обстоятелства. Това припомнят от Комисията за защита на потребителите (КЗП) преди началото на активния туристически сезон.

При отменен полет авиокомпанията е длъжна да ви предостави възможност да изберете между възстановяване стойността на билета в срок от 7 дни или нов маршрут до крайната точка на пътуването ви при сравними транспортни условия. 

Освен това, превозвачът следва да ви осигури храна, напитки, две телефонни обаждания, а при необходимост – хотел и транспорт до него. Пазете всички фактури и касови бележки, ако се наложи вие да си платите за всичко това. След това може да предявите претенции.

Ако полетът ви закъснее два или повече часа за полети до 1500 км, три или повече часа за всички полети в ЕС над 1500 км, както и четири или повече часа за полети над 3500 км извън ЕС, превозвачът отново има задължение да положи грижи за вас. 

Ако закъснението е повече от пет часа, имате право да си получите парите за билета обратно, но, само ако решите да не продължите пътуването. Имате право и на полет до мястото, откъдето сте започнали своето пътуване.

Ако багажът ви бъде повреден, забавен или изгубен, може да имате право на обезщетение с максимален размер до 1220 евро. Със слизането на летището трябва да попълните протокол за това. Срокът за подаване на жалбата е до 7 дни от получаването на багажа в случай, че е бил повреден, и до 21 дни, когато е забавен.