Комисията за защита на потребителите (КЗП) е получила близо 4000 жалби срещу онлайн търговци, или двойно повече спрямо 2016 г.

Това показва докладът на Комисията за 2018 г., представен от председателя Димитър Маргаритов пред Парламентарната комисия по икономическа политика и туризъм.

"Само за две години броят на жалбите, подадени срещу онлайн търговци, се е удвоил. Нещо, което не забелязваме по отношение на нито един друг от сегментите на пазара, които контролираме", коментира Марагаритов. Според него това се дължи на ръста на потребителите, които пазаруват онлайн.

По данни на НСИ всяка година около 30% повече потребители пазаруват в онлайн средата и с 30% на годишна база се увеличават онлайн магазините, регистрирани в България.

През 2018 г. КЗП е наложила глоби и имуществени санкции в размер на 1,9 млн. лв. и е извършила 37 522 инспекции на търговци. Издадени са 2627 акта и 2503 наказателни постановления. Общият брой на писмени жалби и сигнали на потребители е 23 799. 

Около 4% от жалбите на потребителите за 2018 г. касаят проблеми, свързани с качеството на туристическия продукт.

"Извършени са над 8000 проверки в различен тип туристически обекти, места за настаняване, заведения за хранене и развлечения", поясни Маргаритов, цитиран от "Фокус".

По думите му България е на второ място в Европа по активна реакция, свързана с безопасността на стоките.

"Получили сме 15596 обаждания на нашия денонощен телефон", допълни още той.