Как пазаруваме през 2016 и как технологиите променят навиците ни? Българските потребители търсят качество на добра цена, следят промоциите на търговските обекти и планират покупките си.

Локацията, цените и компетентността на служителите в магазините отстъпват по важност за потребителя, за сметка на качество и цена, според проучването на Broshura.bg и Нетинфо, проведено онлайн в най-актуалния период за покупки – декември 2016.

Дигиталните брошури имат сериозен потенциал да провокират покупка и да отведат онлайн потребителя във физическите магазини на големите търговски вериги, според данните на неофициалното изследване, в което се включват над 500 участници, а извадката е случайна.

През 2016 потребителите държат да бъдат запознати с промоциите и това отстъпва пред идеята да пазаруват любими или основни продукти на добра цена. 64% от анкетираните споделят, че разглеждането на брошури улеснява избора им. Към момента хартиените брошури са по-популярни, но сериозно предизвикателство за тях се оказват дигиталните им варианти. 46,9% от участниците, които планират покупките си с брошури, посочват хартиените брошури като източник за информация за промоции и намаления, докато 53,1% посочват дигиталните варианти като основен начин да се информират.

Най-разглеждани са брошурите на хранителните вериги, като 78% от анкетираните в проучването заявяват, че планират покупки на тяхна база. Брошури от категория „Бяла и черна техника“ разглеждат 47,1% от отговорилите, а 24,2 % избират мебелите си с брошури и каталози. Онлайн пазаруването все още не е масова практика у нас, според изследването на Broshura.bg и Нетинфо.

Само 23,6% от анкетираните заявяват, че правят онлайн покупки, а 24,2% използват мрежата за тази цел от време на време. Участниците обаче прогнозират, че пазаруването онлайн ще измести традиционния начин на пазаруване в бъдеще 46,8 % са сигурни, а 24,2 % допускат, че това е възможна промяна.

Broshura.bg свързва големите търговски вериги и крайните клиенти в директен контакт чрез иновативна технология, която предлага на потребителите богато разнообразие от онлайн брошури на водещи компании – от бързооборотни стоки през технологии, до козметични продукти. Prospecto Group e българска компания, която стои зад продукта Broshura.bg и оперира на глобално ниво. През 2016 Нова Броудкастинг Груп, чрез Нетинфо, придобива 20% от Prospecto Group.

Относно проучването:

- Данните са от неофициалното проучване на Broshura.bg и Нетинфо, проведено в уеб платформите, част от Нетинфо. Участието в изследването е доброволно.

- Участие са взели 57,8% мъже и 42,2% жени. Най-много са отговорилите в проучването във възрастовата група 25-44 г., общо 61,3%

- 44,1 % от участниците са от София. Варна, Бургас и Пловдив. 26% от останалите анкетирани идват от останалите градове с население над 100 000 жители.