Активните интернет потребители ще отделят с 4% повече средства за коледни подаръци в сравнение с миналата година или средно по 235 лв., показва проучване на сайта Pazaruvaj.com. Резултатите сочат, че с приближаването на Коледа българите са много по-предразположени към онлайн пазаруването.

През 2017 г. интернет потребителите ще купят коледни подаръци средно за поне 5-6 души, преди всичко от тесния семеен кръг. Коледен подарък предимно за най-близките роднини планират да набавят 86% от респондентите, а средната му стойност ще е 49 лева. Колегите се нареждат на по-задните места, като за тях подаръкът ще е средно 18 лева.

Малко над половината от анкетираните - 54%, се стремят да донесат радост на близките си с качествени подаръци, като при избора на продукта обръщат внимание на съотношението цена-качество.

В лова на подаръци почти 3/4 от планиращите покупките ще разчитат на поне 3 източника в интернет. Дрехите, козметиката, играчките и книгите продължават да бъдат най-популярните подаръци.

Въпреки че всяка година по Коледа се появяват хитови продукти, характерни само за дадената година, сред всички потребители на интернет и през 2017 г. най-предпочитаните подаръци са „класическите” облекло, козметика, играчки и книги.

Разбира се, търговците ще могат да разчитат на голям оборот и при по-скъпата техника като например телевизори, смартфони и таблети, но този вид продукти за мнозина все още представляват съществена финансова бариера.

Решението се основава на потребителски мнения. Благодарение на интернет днес потребителите са склонни да избират както местата за настаняване, така и местата за вечеря въз основа на оценките на други хора. Този начин на избор влияе на потребителското поведение и при ежедневното пазаруване. 

Когато вземат решение, освен цената, важни критерии за потребителите са и мненията за продукта (89%) и оценката за избрания търговец (85%). 

Потребителите на интернет ще купят подаръците най-малко от две места. Онлайн пазаруването избират 81% от активните потребители на интернет. Въпреки високия процент обаче онлайн пазаруването няма да може да поеме изцяло ролята на физическите магазини: двама от петима потребители на интернет ще прекарват времето си в търговски центрове и молове, за да купят коледните подаръци за близките си, а трима от 10 – в други магазини, включително в специализирани.

В резултат от изобилието от оферти преди празниците отделяме по-голямо внимание на промоционалните и рекламните брошури на физическите магазини, тъй като този начин на избор на подаръци, наред с персоналното разглеждане и сърфирането в интернет, може също да даде много идеи. Сред активните интернет потребители 25% със сигурност ще следят и печатните брошури на магазините.