Българските мъже са по-активни по отношение на пазаруването онлайн в сравнение с жените. Това показват резултатите от поръчаното от MasterCard Европа проучване – "MasterIndex България". Според тях 34% от анкетираните мъже пазаруват онлайн спрямо 26% от жените.

На въпроса коя е най-важната причина за избор на дадена разплащателна карта 51% от жените и 42% от мъжете посочват, че това е техният работодател. Други причини за избор на специфична разплащателна карта са имиджът на банката издател, удобството, което предлагат разплащателните карти, и личните препоръки, които са еднакво важни и за двата пола, сочи изследването.

Освен това, няма голяма разлика между мъжете и жените по отношение на навиците им за използването на разплащателни карти през последните пет години, освен че мъжете днес използват по-рядко разплащателни карти - 9% в сравнение с 5% от жените. Според резултатите от изследването представителите и на двата пола предпочитат да плащат в брой покупки на стойност под 20 лв., като едва 6% от всички анкетирани използват разплащателни карти, ако правят покупки под тази сума.

"MasterIndex България" показва, че българските жени използват по-рядко дебитни карти на седмична база - 31% в сравнение с мъжете (35%). Най-често жените използват дебитните си карти в магазини за хранителни стоки и дрехи (38% от анкетираните спрямо 23% от мъжете). От своя страна мъжете използват по-често дебитни карти на бензиностанции (11% спрямо 2% от жените).

Представителите и на двата пола използват кредитни карти за по-големи покупки, когато пътуват в чужбина и за онлайн пазаруване. Проучването сочи, че жените използват този тип карти по-често за закупуване на храна и дрехи (39%) в сравнение с мъжете (28%). От друга страна, мъжете ги използват най-много за плащането на домашни сметки (22%) в сравнение с жените (13%), на бензиностанции (10% в сравнение с 4% от жените) и за теглене на пари (7% в сравнение с 2% от жените).

На въпроса на кои места биха искали да имат възможност да ползват разплащателни карти, на които в момента няма POS терминали, жените (30%) значително повече от мъжете (23%) биха искали да ги използват в държавни и общински институции за плащане на данъци и на открити пазари. От друга страна, мъжете биха ги използвали в повече ресторанти, кафенета, клубове (13% в сравнение с 9% от жените), както и в бензиностанции (11% в сравнение със 7% от жените). Според резултатите от проучването и двата пола биха искали да използват разплащателни карти за плащане на таксиметрови шофьори.