Сезонът по Южното Черноморие закъсня тази година, но август със сигурност ще компенсира част от по-слабите месеци до момента.

Хотелиери твърдят, че заетостта на базата в Слънчев бряг сега е достигнала 95-100%.

Намалените цени на туристическите пакети са една от причините за ръста на туристи, който се наблюдава.

Защо се стигна до този парадокс – собственици на хотели масово да свалят цените през август, когато е най-силният месец на сезона, обясни председателят на сдружението “Клуб на хотелиера“ Диана Колчева:

“Една голяма част от колегите дадоха намаления. Това се наложи, защото сезонът закъсня, а и изоставането беше около 30 %. Давайки намаления, компенсирахме част от загубите, но в крайна сметка колегите споделят, че ще завършат сезона с минус 10 – 15 %“.

Председателят на Регионалната туристическа камара Иван Иванов:

“Моите изчисления показват, че само в едното направление – пристигнали, а не и заминали, ще имаме около 220-250 хил. по-малко чуждестранни граждани. Няма да реализираме между 220 и 250 млн. евро…“.

Според него намаляването на цените на хотелите е “фатална грешка“:

“Това е фатална грешка - на 15-и юли да намалиш цената на пакета с 15, 20, 25-30%. Фаталната грешка се крие в следващото договаряне на сезон 2020 г. Ще можем ли да договорим цените на 2019, ще можем ли да покрием инфлацията от 3 до 5%?!“.

Според Иванов “преди всичко паниката, че хотелът е празен“ е принудила хотелиерите да намалят цените.

Даниела Стоева, председател на Асоциацията на българските туроператори, коментира пред БНР дали е грешка намаляването на цените на хотелите:

“Аз също считам, че намаляването на цените особено на такъв етап не е решение на въпроса и на проблема. Трябва по-задълбочено да търсим причините и откъде идва този спад. Основното нещо, което е проблем, е, че ние нямаме ясно дефиниран туристически продукт на общия ни туризъм. Продуктът ни е смесен – има локации, в които има семеен вид туризъм, има парти туризъм. Всеки от тези видове туризъм има своята клиентела и своето място на нашето Черноморие, но трябва да има по-добра дефинираност на продукта. Именно затова търсенето на морския туристически продукт изключително силно се влияе от международната пазарна конюнктура, което в момента не е в наша полза“.